Viden til vækst – detaljeret og konkret undersøgelse af Det Blå Nordjylland

MARCOD har april 2017 afsluttet en detaljeret undersøgelse af Det Blå Nordjylland, der viser en stor spændvidde i de nordjyske maritime virksomheder. Den nye viden kvalificerer målretningen af MARCODs ydelser til de nordjyske virksomheder.

Formålet med MARCODs undersøgelse har været at tegne et mere konkret og detaljeret billede af de maritime, nordjyske virksomheder som supplement til tidligere undersøgelser på området. Undersøgelsen er finansieret af Den Danske Maritime Fond.

  • Vi har ønsket at opbygge en mere specialiseret viden om Det Blå Nordjylland, som kan komme de nordjyske, maritime virksomheder direkte til gode, ved at vi med den nye viden om deres behov kan målrette vores ressourcer og indsatser bedst muligt mod deres vækst og udvikling, siger Christine Lunde, adm. direktør i MARCOD, der arbejder for at understøtte udviklingen i den nordjyske maritime klynge.

I undersøgelsen kan du bl.a. læse om de udfordringer og muligheder, som de maritime virksomheder ser for sig selv og den maritime branche som helhed, i hvilken rolle de ser MARCOD og om deres ønsker om ny viden og øget samarbejde.

Nedenfor har du mulighed for både at læse et Executive summery af undersøgelsen, en miniudgave eller undersøgelsen i sin fulde længde med bilag.

Har du spørgsmål til undersøgelsen, er du meget velkommen til at kontakte projektassistent Charlotte Grøndahl, tlf.: 26 22 86 08, e-mail: cg@marcod.dk.

viden til vaekst pdf

Executive summery

Den fulde rapport (Slutrapportering.pdf)

Bilag 1 – Metode

Bilag 2 – Definition af maritim virksomhed

Bilag 3 – Maritime kategorier

Bilag 4 – Spørgeskema

Bilag 5 – Artikel Nordjyske Stiftstidende 17-04-2016

Bilag 6 – Interviewpersoner

Tilmeld dig MARCOD nyhedsbrev

* indicates required

Branchenyheder